Opskriftindex

søndag den 7. april 2013

I'm back!

Jeg har forsømt jer og bloggen, jeg ved det! Tiden har bare ikke rigtigt været der, men har dog lavet mad mens jeg har været væk herfra, så jeg har en del indlæg jeg skal have skrevet. Så nye og lækre opskrifter kommer der flere af :)

De fleste af mine seneste blogindlæg har vist handlet om søde sager, men jeg spiser altså også andre ting. Jeg synes bare de søde sager er sjovest at finde på og afprøve. Måske jeg skulle ændre denne blog til udelukkende at handle om søde sager lavet på LCHF manerer? Narh nok ikke, så kommer der vist nogle ekstra kilo på sidebenene :)
Selvom at de søde sager bliver lavet uden mel og sukker, så de jo ikke sådan decideret sunde og er jo ikke det som størstedelen af ens LCHF-mad skal bestå af.
Når man kigger på mange LCHF blogs er der rigtig mange opskrifter på kager, desserter, chokolade osv., det kan derfor godt se ud som om, at man kan mæske sig i de søde sager, som man vil, men sådan hænger det ikke sammen.
Derfor kommer der her en opskrift på en skøn og nem salat, bare for at bevise at jeg altså ikke lever af kage selvom jeg godt kunne tænke mig det.




Æble-/sellerisalat

Ca. 1/4 knoldselleri
1-2 æbler
Saften fra 1/2 citron
En håndfuld hakket persille 
1 tsk. agarvesirup

Sådan gør du
Knoldsellerien skæres i ca. 0,5 cm tykke skiver (dette synes jeg er nemmest, gør som du finder nemmest). Skralden skæres af og knolden skæres ud i små tern.
Æblet vaskes og skæres i små tern, blandes med knoldselleri i en skål, citronsaften og agarvesiruppen tilsættes, røres godt rundt. Persillen kommes ved og der røres igen godt rundt.
Må gerne stå og trække lidt, bliver den kun bedre af. Salaten er også fin dagen efter, citronsaften gør at æblerne ikke bliver brune.






Her blev salaten serveret til et stykke stegt laks og ærte-/myntemos.
Som de vakse kan se, så er min selleri ikke i tern, men i "flager". Anden gang jeg lavede salaten, blev sellerien skåret i tern i stedet og det fungerede bedre synes jeg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar